Bijblijven in een wereld vol regels en wetten die razendsnel veranderen en evolueren is geen evidentie. Wij houden voor jou de vinger aan de pols en informeren je over de laatste nieuwigheden uit de sector. Je krijgt van ons tips en weetjes die het je makkelijker maken om de focus op je core business te houden.

We houden je niet alleen op de hoogte via onze blog! Je kan ons ook ontmoeten op een van onze infomomenten. Neem een kijkje naar onze kalender voor de eerstkomende events.

  • Wie mag je (niet) helpen in je zaak?

    De zomer is in aantocht en voor velen betekent dit een drukke periode. Maar wie kan of mag je eigenlijk helpen in je eenmanszaak of vennootschap tijdens piekmomenten?

    Lees meer
  • Aankopen in het buitenland

    De zomer is een tijd waarin velen van ons naar het buitenland reizen en misschien zelfs aankopen doen of een bankrekening openen in het buitenland. Maar wist je dat hier fiscale regels aan verbonden zijn? In deze blog zetten we de belangrijkste punten op een rijtje.

    Lees meer
  • Indexatie forfaitaire vergoeding voor dienstreizen vanaf 1 juni 2024 voor vennootschappen

    De forfaitaire vergoeding voor dienstreizen stijgt vanaf 1 juni 2024

    Wanneer een bedrijfsleider dienstreizen maakt, kan de vennootschap aan de bedrijfsleider een forfaitaire vergoeding toekennen om de kosten van de bedrijfsleider tijdens deze beroepsmatige verplaatsing te dekken. Deze vergoedingen worden geacht de werkelijke kost te dekken wanneer het bedrag, rekening houdende met het werkelijk aantal verplaatsingen een bepaald plafond niet overschrijdt.

    Lees meer
  • Vergoedingen voor bedrijfsleiders

    Haal jij alles uit je vennootschap? We geven je een overzicht van alle vergoedingen die je via je vennootschap kan inbrengen.

    Van kilometer vergoedingen tot kostenvergoedingen en meer. 

    Lees meer
  • Klant in de kijker - Text Fairy

    In het kader van Internationale vrouwendag, zetten we graag eens een klant in de kijker. De vrouw achter Text Fairy, Josefien De Bock, neemt je mee in haar ondernemersverhaal als copywriter. Laat je inspireren door haar boeiend verhaal onder het moto: Geloven in jezelf en hard werken!
    Lees meer
  • Peppol: de sleutel tot veilige elektronische facturatie

    Peppol, wat is het en hoe werkt het netwerk?

    Peppol staat voor ‘Pan-European Public Procurement Online’. Het is een gestandaardiseerd netwerk voor de elektronische uitwisseling van zakelijke documenten, zoals facturen. Dit netwerk verbindt bedrijven in heel Europa en daarbuiten en vereist verificatie van zowel ontvanger als verzender, waardoor het veel veiliger is dan standaard e-mail.

    Lees meer
  • Meer digitalisering in accountancy: verplichte digitale facturatie vanaf 1 januari 2026

    De verplichte invoering van digitale facturatie, ook wel e-invoicing genoemd, tussen ondernemingen wordt een feit vanaf 1 januari 2026. Dat heeft Minister Van Peteghem aangekondigd in een persbericht op 29 september 2023. Accountant Anja Coppin van A.Coppin & Partners, en eigenaar van bedrijvencentrum TVELT, geeft wat meer info in het magazine Overondernemers.be (uitgave dec '2023).

    Lees meer
  • Attest 6% afgeschaft

    Afschaffing attesteringsplicht vanaf 1 juli 2022

    Renovatiewerken aan woningen zijn onder bepaalde voorwaarden onderworpen aan een verlaagd btw-tarief van 6%. Zo moet de woning (hoofdzakelijk) privé worden gebruikt, moet de woning ouder zijn dan 10/15 jaar … . Als bevestiging dat alle voorwaarden zijn voldaan om dit verlaagd tarief toe te passen op de factuur, moet de opdrachtgever een door hem ondertekend attest aan de aannemer bezorgen. Als aannemer moet je dit attest goed bij de factuur bewaren als bewijs tijdens een btw-controle. 

    Lees meer
  • Ziet u het bos door de bomen nog?

    Ter ondersteuning van de economie werden allerhande ondersteuningsmaatregelen gelanceerd door de verschillende overheden. We vatten ze hierna voor u samen

    Lees meer
  • 5 tips om de coronacrisis te overleven

    Veel ondernemers worden sinds 13 maart 2020 getroffen door de coronacrisis: hun bedrijf werd verplicht gesloten, veel/alle werknemers werken van thuis uit, hun omzet daalt drastisch door de onzekere tijden, dit laat zich ook voelen op hun bankrekening…
    Omdat wij als boekhouder al meer dan 25 jaar onze rol van adviseur ter harte nemen, willen wij vanuit onze kennis en ervaring een aantal tips meegeven aan elke ondernemer. Zo komt u deze moeilijke periode makkelijker door.

    Lees meer
  • CORONA

    In deze blog gaan we de momenteel bekende maatregelen toelichten met betrekking tot het coronavirus en de impact op de bedrijfswereld.

    Lees meer
  • BTW

    We merken tijdens het verwerken van facturen bij BTW aangevers dat regelmatig dezelfde problemen opduiken. Daarom zullen we in onze blogs, regelmatig stilstaan bij een aantal items die voor de BTW kunnen tellen.

    Lees meer
  • Getuigenis: An Vanhaelewyn

    Omdat wij trots zijn op onze medewerkers, zetten we af en toe een medewerker in de kijker en laten we hem of haar vertellen over hoe het is om te werken bij ons kantoor. Benieuwd naar naar het verhaal van An? Lees dan zeker verder. 

    Lees meer
  • Getuigenis: Peter Absil

    Omdat wij trots zijn op onze medewerkers, zetten we af en toe een medewerker in de kijker en laten we hem of haar vertellen over hoe het is om te werken bij ons kantoor. Benieuwd naar naar het verhaal van Peter? Lees dan zeker verder. 
    Lees meer
  • Getuigenis: Charlotte Verplancke

    Omdat wij trots zijn op onze medewerkers, zetten we af en toe een medewerker in de kijker en laten we hem of haar vertellen over hoe het is om te werken bij ons kantoor. Benieuwd naar naar het verhaal van Charlotte? Lees dan zeker verder. 
    Lees meer
  • Getuigenis: Vincent Denys

    Omdat wij trots zijn op onze medewerkers, zetten we af en toe een medewerker in de kijker en laten we hem of haar vertellen over hoe het is om te werken bij ons kantoor. Benieuwd naar naar het verhaal van Vincent? Lees dan zeker verder. 

    Lees meer
  • Getuigenis: Sofie Saey

    Omdat wij trots zijn op onze medewerkers, zetten we af en toe een medewerker in de kijker en laten we hem of haar vertellen over hoe het is om te werken bij ons kantoor. Benieuwd naar het verhaal van Sofie? Lees dan zeker verder. 

    Lees meer